Gemeenteraad

Als tweede grootste partij en coalitiepartner in de meerderheid zijn wij uiteraard vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Tessenderlo. Deze vindt normaalgezien elke laatste maandag van de maand in de raadszaal van het gemeentehuis plaats (eerste verdieping) en dit (meestal) vanaf 19u30. De zittingen zijn voor het grootste deel voor iedereen toegankelijk.

Onze raadsleden zijn, in alfabetische volgorde: Hugo Bertels, Fons Vangenechten (plaatsvervangend schepen OCMW en Sociale Zaken), Stefan Govaerts (schepen Ruimtelijke Ordening en Leefmilieu), Emiel Meeus, Nancy Sanen, Alies Smeets (schepen Cultuur en Onderwijs) en Paula Van Sweevelt. Bij hen kan u terecht voor alle vragen en suggesties m.b.t. gemeenteraadspunten en hun respectievelijke domeinen.

De dagorde en verslagen van elke gemeenteraadszitting kunt op de website van onze gemeente vinden. De data vindt u ook terug in onze kalender.

Opgelet: begin januari 2019 treedt het nieuwe gemeentebestuur aan. De verkozenen zijn op basis van de lokale verkiezingen van 14 oktober 2018. Tot dan blijft alles bij het oude.