De afgelopen drie jaar is er door de Vlaamse overheid samen met de gemeenten en schoolbesturen fors geïnvesteerd in scholenbouwprojecten in het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) en het Gemeenschapsonderwijs (GO!). Met deze investeringen konden scholen grote schoolbouwprojecten realiseren of kleinere verbouwings- en renovatiewerken aan het bestaande verouderde schoolpatrimonium en de buitenomgeving uitvoeren.
Op die manier werden heel veel schoolgebouwen vernieuwd, gemoderniseerd en onderhouden. Deze inhaalbeweging in scholenbouw is op het terrein overal in Vlaanderen en Brussel te merken.

Deze investering bestaan uit de reguliere subsidiëring en capaciteitsmiddelen van AGION vanaf januari 2015 tot en met juni 2018, de investeringsbedragen van het Gemeenschapsonderwijs (GO!) vanaf januari 2015 tot en met december 2017,de meest actuele investeringskost voor de DBFM-projecten (incl GO!) waarbij het individueel DBFM-contract werd ondertekend vanaf 2015 tot en met juni 2018, de geraamde investeringskost van de nieuwbouwprojecten waarvoor een huursubsidie werd goedgekeurd tot en met juni 2018 en de eigen inbreng van de schoolbesturen en gemeenten.

Voor Tessenderlo gaat het concreet om 2,5 miljoen euro voor renovatie van bestaande infrastuctuur en subsidies voor de aanbouw van nieuwe campussen. Voor meer informatie kan u terecht op deze website van de Vlaamse overheid (met interactieve kaart) of bij onze schepen van onderwijs Alies Smeets.