Eerder dit jaar keurde minister Crevits meer dan veertig nieuwe grote schoolbouwprojecten in Vlaanderen en Brussel goed. Een daarvan was de samenbouw van het Pius X College en het Technisch Heilig Hart Instituut. Hiervoor voorziet de minister meer dan 33 miljoen euro voor een geschatte oppervlakte van ruim 16 duizend m². Hiermee kan een grote stap gezet worden naar bestuurlijke reorganisatie en optimalisatie van het vrij onderwijs in Tessenderlo.

"De scholen kunnen nu effectief werk maken van hun plannen voor de realisatie van moderne, duurzame schoolgebouwen. De nieuwe infrastructuur is niet alleen belangrijk voor leerlingen en personeel, maar voor de hele gemeenschap van een stad of gemeente.” Hilde Crevits, Vlaams Minister van Onderwijs

Vorige week kondigde Minister Crevits in een bijkomende investeringsronde dan ook nog een subsidie aan voor basisschool De Lettertrein van 100.000 euro. Hierbij gaat het om subsidies voor modernisering van het schoolpatrimonium. Meer informatie kan je vinden op de website van minster Crevits.